Saturday, June 17, 2017

گام دوازدهم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

ما با بیداری روحانی حاصل از برداشتن این قدم ها میکوشیم تا این پیام رهایی و آزادی را به نیکوتینی های دیگر برسانیم و این اصول را در تمام امور زندگی خود به اجرا در آوریم.
ما موضوع قدم دوازدهم را راهی تازه برای زندگی، آزادی، رهایی، شادی و آرامش می دانیم که با کارکرد یازده قدم گذشته انجام دادیم و امروز به یک بیداری روحانی رسیده ایم.
یعنی ما با اصول این قدم ها زندگی می کنیم و حاصل آن را هر روزه عینا و عمیقا کسب می کنیم .
قدم دوازده نیز به سه بخش تقسیم می شود که بخش اول آن بیداری روحانی است.
بیداری روحانی که با کارکرد یازده قدم گذشته به دست می آوریم.
بخش دوم رساندم پیام به یک فرد نیکوتینی دیگر است و بخش سوم اشاره به رعایت اصول آن است.
بعضی از دوستان از دوازده قدم فقط دو قدم را یاد می گیرند و در همان مقطع شروع به رساندن پیام به یک شخص دیگر را می کنند که از دید ما این کار درستی نیست زیرا صداقتی در آن نیست.
ما با بیداری و روشن بینی نظری به گذشته انداخته و در می یابیم که نا امید و بی چاره به دنبال راهی می گشتیم که ما را از شر مصرف سیگار و نیکوتین رها کند. خیلی سعی و تلاش کردیم و از راه های مختلف مثل استفاده از چسب و آدامس و اسپری نیکوتین دار گرفته تا کمک گرفتن از کلینیک روانپزشکی و استفاده از قرص های مختلف ترک سیگار بهره ای نبردیم.
حال با گذراندن کارکرد این قدم ها امروز وضعیت بهتری داریم. اعتماد به نفسمان افزایش پیدا کرده و شفافیت و دید بهتری رانسبت به موضوعات مختلف داریم.
دوست داشتنی تر شده ایم و اخلاق تندمان آرام تر شده است. زندگی را دوست داریم و این فرصت را نیز به دیگران می دهیم تا از زندگی خود لذت ببرند.
این تغییرات و رشد ممکن نیست مگر یازده قدم گذشته را یاد بگیریم و به مرور در زندگی مان عمل کنیم. این در حقیقت همان بیداری روحانی است.
موضوع رها کن و به خدا اجازه بده برای بسیاری از ما ساده نبود.اما بسیاری از ما در همان قدم اول با رها کردن، زندگی خوش و آرامش و شعفی پیدا کردیم و به امید کسب وعده های دیگر قدم های بعدی را به آرامی ادامه دادیم.
ما کشف کردیم که با تخته موج سواری می توان سوار بر موج شویم.ما با بیداری روحانی احتمال کمتری است که در جلب ترحم  به خود غوطه ور شویم. زیرا آرامش ما بیشتر جذابیت دارد.
بیداری روحانی توانایی این را دارد که ما را سوار بر خواسته هایمان کند و کنترل آن دست خودمان باشد.
ما با کارکرد این قدم ها به تجربه و امید و قدرت و معجزات این برنامه بیشتر آشنا می شویم و می توانیم همان را به مشارکت بگذاریم نه بیشتر.ما امانتی را که دیگران به ما با درستی و صداقت رسانده اند را به نیازمندان می رسانیم. اینکار باعث افزایش شادی ما می شود و با لذت بیشتر مسئولیت خود را انجام می دهیم.
به یاد داشته باشید که ما خود بهترین پیام هستیم و بهبودی از مصرف نیکوتین خارج از باور است.
ما با پذیرش، فروتنی، تحمل، صبر و شکیبایی، میل، صراحت، عشق، امید، ایمان و اعتقاد، شادی، آرامش را در تمام امور زندگیمان به اجرا در می آوریم.
قدم های دوازده گانه بهبودی از مصرف سیگار و نیکوتین مانند خود زندگی فرایند و یک چرخه است که باید آن را زندگی کرد.
ما به پایان قدم ها رسیده ایم ولی یادمان باشد که قدم دوازدهم پایان قدم ها نیست و ما باید دائم در حال خود هوشیاری و پیاده سازی این اصول در زندگیمان باشیم.
شاد و سر زنده باشید.
دوستدار شما: داریوش قاضی مرادی

مطالب مرتبط: 

 گام اول در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام دوم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام سوم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام چهارم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام پنجم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام ششم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام هفتم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام هشتم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام نهم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام دهم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

No comments:

Post a Comment