Tuesday, May 30, 2017

گام دهم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

ما در این گام به تهیه ترازنامه شخصی خود ادامه می دهیم و هر موقع که احساس کردیم مسیر را اشتباه می رویم سریعا به آن اقرار می کنیم.
ما در حقیقت با کار کردن، نه گام گذشته روی خود شناسی  و رهایی از مسائل گذشته متمرکز شدیم.
قدم دهم به ما کمک می کند که هر روز خودمان را بررسی کنیم. ما هر روز مجبور هستیم که برای امرار معاش و زندگی وارد اجتماع شده و در کنار مردم زندگی کنیم.
این رویه می تواند پیامد هایی داشته باشد که طی روز رنجش و یا صدمه ای به دیگران وارد کنیم و یا به ما زده شود.
لیست ترازنامه شخصی در قدم دهم به ما می گوید که ما این ترازنامه را باید هر روز برای خود تهیه کنیم و اگر در طی روز خسارتی به کسی وارد کردیم سریعا به فکر جبران آن باشیم و بتوانیم که این اصلاحات را در خود نهادینه نماییم.
این قدم به ما کمک می کند تا با خود و دیگران و خداوند صادق باشیم و رفتارهای ثابت و استوار را جایگزین رفتارهای تهاجمی و یا منفعلانه خود بکنیم.

قدم دهم دارای دو بعد است. اول اینکه اگر به کسی و یا خودمان صدمه زده باشیم سریع جبران خسارت کنیم، چون خسارت وارده حالمان را بد می کند.

دوم اینکه با گرفتن ترازنامه روزانه متوجه می شویم که امروز حالمان خوب بوده و روز خوبی را سپری کرده ایم.
بیماری مصرف نیکوتین ما رابطه مستقیمی با خودخواهی و خود محوری دارد که در بیشتر مواقع ما را دچار دردسر می نماید. قدم دهم ابزارهای مناسبی را در اختیار ما قرار می دهد که با این دو حالت آشنایی بیشتری پیدا کنیم .
ما در این قدم یاد می گیریم که چگونه با خود و دیگران با درستکاری، تواضع، فروتنی، عشق و ایثار رفتار کنیم.
کارکرد این قدم ما را در حالت خود هوشیار نگه می دارد تا هر روز از تاثیر اعمال و رفتارمان بر زندگی خود و اطرافیانمان آگاه باشیم.
صراحت و درستی و صداقت ارزش هایی هستند که ما باید هر روز آنها را در زندگی خود جاری سازیم و مسئولیت خودمان را در برابر کلیه رفتارهایمان بپذیریم.
این قدم ما را در جهت اصلاح خرابکاری های کوچک و بزرگ مان راهنمایی می کند. دیگر لازم نیست که برای اصلاح خرابکاری های خود آن را پشت گوش بیاندازیم تا به خود بگوییم که فعلا بماند تا فردا.
گاهی تنبلی و فرار از مسئولیت باعث می شود که ما این قدم را برنداریم. تایید طلبی که ما از خود سراغ داریم باعث می شود که ما خود را انسانی کامل بدانیم و نیازی در خود احساس نکنیم که به طرف رشد و تغییرات حرکت کنیم.
قدم دهم مجموعه ای از قدم چهار، پنج، شش، هفت، هشت و نه می باشد که به صورت سهل و آسانتری اجرا می شود و نتیجه آن هم فوری به دست می اید و می توانیم در همان لحظه به خطاهای خود اقرار کنیم و سهم خود را بپذیریم و برای جبران خسارت اقدام نماییم.
قدم دهم مانند یک چراغ راهنما برای ما می باشد که ما را در مسیر بهبودی قرار می دهد و ما با انجام این قدم در مسیر درستی قرار می گیریم.
به امید موفقیت برای شما
دوستدار شما: داریوش قاضی مرادی
مطالب مرتبط: 

 گام اول در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام دوم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام سوم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام چهارم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام پنجم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام ششم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام هفتم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام هشتم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام نهم در بهبودی از مصرف سیگار چیست


No comments:

Post a Comment